Környezetünk
Betűméret növeléseBetűméret csökkentéseNyomtatás

Alacsony padlós villamosok is járnak Hűvösvölgybe

2023. szeptember 23.

A villamosvonal felújítását követően szeptembertől már Hűvösvölgyig járnak az alacsony padlós CAF villamosok.

 

Határidőre, iskolakezdésre befejeződött a hűvösvölgyi villamosvonal részleges felújítása, amelynek az volt a célja, hogy a CAF villamosok a teljes vonalon közlekedhessenek. Erre eddig – a spanyol gyártmányú villamosok eltérő műszaki paraméterei miatt – nem volt lehetőség. Szeptember 1-jétől az 56-os vonal teljes hosszán alacsony padlós szerelvények járnak, ami azt jelenti, hogy az 56-56A villamosok legalább fele minden időszakban alacsony padlós CAF jármű lesz, ami kényelmesebb utazást tesz lehetővé. Kerékpárt továbbra is csak a régi Tátra villamosokon lehet szállítani.

Azoknál a megállóknál, ahol a CAF jármű nem fért el, a peront is átalakították: Kelemen László utca, Zuhatag sor, Heinrich István utca. Ezekben a megállókban az előírásoknak megfelelő műszaki tartalommal elvégzik az akadálymentesítést is. A Budapesti Közlekedési Központ arról tájékoztatott, hogy a főváros, a BKK és a BKV Zrt. tervezi, hogy a pályakorszerűsítés után az összes megállóhelyet akadálymentesíti, amire európai uniós forrásokat venne igénybe.

 

A vonal részleges felújítása során a Széll Kálmán tér és hűvösvölgyi végállomás között több helyszínen, összesen 3400 vágányméteren korszerűsítették a villamospályát, kitérőket, hajtóműveket, váltófűtést cseréltek, vágányokat építettek át. A sínek mellett 2200 köbméter zúzott követ cseréltek ki. A dinamikusabb és légkondicionálóval felszerelt CAF villamosok áramfelvételi igénye és hatékony hálózati visszatáplálási képessége miatt fejleszteni kellett az áramellátási rendszert is. 11 720 folyóméter földkábelt fektettek le, kicseréltek 129 felsővezeték-oszlopot és korszerűsítettek két áramátalakító gépházat is. A rekonstrukció teljes becsült összege 5,6 milliárd forint, amibe beletartozik az áramellátó gépházak korszerűsítése, valamint az építés és autóbuszpótlás forgalomtechnikai költsége is. A beruházást fővárosi önkormányzati forrásból finanszírozta a BKV.

Volt_egyszer_Budan_boritok_162.jpg